Van’ın 8 mahallesi kuduz vakası nedeniyle karantinaya alındı

Van’ın Edremit ve İpekyolu ilçelerinde görülen kuduz vakaları nedeniyle 8 mahalle, karantinaya alınarak hayvan giriş çıkışları yasaklandı.

26 Haz 2026 - 16:40 YAYINLANMA

Van’ın Edremit ilçesinde ölen bir köpekte tespit edilen kuduz vakası sonrası 7 mahallede, karantina tedbirleri uygulanmaya başlandı. Edremit’in ardından İpekyolu ilçesinde de kuduz vakasına rastlandı.

Van'ın Edremit ilçesi Yeni Cami Mahallesi Muhtarı Naci Coşkun'un İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğünü telefonla arayarak bir evin bahçesinde bir köpeğin ölü olduğunu bildirdi.

Bölgeye giden ekipler, köpekten numune alıp Elazığ Veteriner Kontrol Enstitüsü Müdürlüğü'ne gönderdi. Burada yapılan inceleme neticesinde ölen köpeğin kuduz olduğu belirlendi.

Bunun üzerine İlçe Kaymakamlığı başkanlığında toplanan İlçe Hayvan Zabıta Komisyonu'nun aldığı karar doğrultusunda Merkez Cami, Yeni Mahalle, Elmalık, Eminpaşa, Eski Cami, Süphan ve Şabaniye mahalleleri karantina bölgesi ilan edildi.

İkinci bir emre kadar bu mahallelerde tüm hayvan hareketleri durduruldu.

Karar kapsamında kedi, köpek, sığır, koyun ve keçilerin sokaklarda serbest dolaştırılması yasaklanırken, hayvanların işletme, ahır, barınak veya kapalı alanlarda muhafaza edilmesi gerektiği bildirildi.

Belediyeden şüpheli durum çağrısı

Belediyeden yapılan açıklamada, evcil hayvan sahiplerinden kedi ve köpeklerini başıboş bırakmamaları, sahipsiz hayvanlarla temastan kaçınılması, aşırı salya akıtan, saldırgan davranışlar sergileyen, yürürken koordinasyon bozukluğu ve denge kaybı yaşayan hayvanların görülmesi halinde Edremit Belediyesi veya İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü'ne bilgi verilmesi istendi.

Açıklamada ayrıca herhangi bir hayvan tarafından ısırılma, tırmalanma veya şüpheli temas yaşanması durumunda vatandaşların vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurmaları, kuduz aşısı ve gerekli tıbbi müdahalenin zamanında yapılmasının hayati önem taşıdığı belirtildi.

Bir kuduz vakası da İpekyolu’nda görüldü

İpekyolu ilçesine bağlı Arıtoprak Mahallesi’nde de bir köpekte yapılan testin pozitif çıkmasının ardından mahallede karantina tedbirleri uygulanmaya başlandı.

İpekyolu Belediyesi Veterinerlik İşleri Müdürlüğü, vatandaşları bilgilendirirken mahalleye hayvan giriş ve çıkışları da yasaklandı.

Kuduz vakasına ilişkin konuşan Veteriner İşleri Müdürlüğü Saha Şefi Şaban Bor, “Arıtoprak Mahallesi’nde bir kuduz vakasıyla karşılaştık. Köpek önce bir tilkiye saldırıyor, yaklaşık iki gün sonra ise kuduz belirtileri göstermeye başlıyor. Kendini ısırması ve iki koyuna saldırmasının ardından arkadaşlarımız müdahalede bulundu. Yapılan test sonucu pozitif çıktı. Bunun üzerine mahalle karantina bölgesi ilan edildi. Mahalleye hayvan giriş ve çıkışları yasaklandı. Ayrıca vatandaşlarımıza hastalık ve alınması gereken önlemler konusunda bilgilendirme yaptık.” ifadelerini kullandı.

Kaynak :
İLKHA

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: