Sera üreticileri salatalık hasadından memnun
Batman'daki sera üreticileri salatalık hasadını sürdürüyor. Üreticiler, bu yıl hem verimin hem de fiyatların beklentilerini karşıladığını belirtirken, yağışlı hava nedeniyle verimde kısmi düşüş yaşansa da sezonun genelinden memnun olduklarını ifade etti.
Batman merkeze bağlı Balpınar beldesi ile Zorköy ve Yeniköy'de yüzlerce serada üretim yapan aileler, sezonun ilk salatalık hasadına başladı.
Sabahın erken saatlerinde seralara giren üreticiler, büyük emekle yetiştirdikleri ürünleri hasat ederek hem bölge ekonomisine katkı sunuyor hem de aile bütçelerini bu üretimle ayakta tutuyor.
Hasat edilen ürünler başta bölge illeri olmak üzere birçok noktaya gönderilirken, üreticiler bu yıl ürünlerinin değerinde satılmasından memnun olduklarını dile getirdi.
Sera üreticileri, İLKHA muhabirine yaptıkları açıklamalarda bu yıl hem verimden hem de fiyatlardan memnun olduklarını ifade ederek, seracılığın ailelerinin temel geçim kaynağı olduğunu söyledi. Yağışların üretimi kısmen etkilediğini belirten üreticiler, sezonun genel olarak iyi geçtiğini dile getirdi.
Selim Önal
"Bu sene hem hasattan hem de fiyatlardan memnunuz"
Seralarında salatalık ve domates üretimi yaptıklarını belirten üretici Selim Önal "Burada seracılık işi yapıyoruz. Toplam altı dönüm seramız var. Bu sene iki dönümüne kabak ekmiştik, onların yerine şimdi salatalık ektik. Bir dönümünde domates, dört dönümünde ise salatalık yetiştiriyoruz. Bir ay sonra mevcut mahsulü kaldırıp yerine yeni mahsul ekeceğiz; işlerimiz bu şekilde devam ediyor. Şu anda salatalık hasadı yapıyoruz. Bugün ilaçlama da vardı ama asıl işimiz salatalık hasadı. Hasat ettiğimiz salatalıkları saat 11.00-12.00 gibi hale götürüyoruz. Satışlar öğleden sonra hal üzerinden yapılıyor. Van başta olmak üzere tüm bölgeden müşteriler geliyor ve gelip buradan alıyorlar." dedi.
Sezonun ilk mahsulünden memnun olduklarını ifade eden Önal "Çok şükür, verim normal düzeyde. Bu sene hem hasattan hem de fiyatlardan memnunuz, herhangi bir sıkıntı yaşamadık. Geçen seneki gibi malımız çöpe gitmedi. Yani hale gittiğimiz zaman emeğimizin karşılığını alabiliyoruz, bu konuda bir sorunumuz yok, çok şükür. Ancak ikinci mahsulde ne olacağını henüz bilmiyoruz; şimdilik ilk mahsulden oldukça memnunuz." diye konuştu.
Aydın Tekin
"Seracılık bizim temel geçim kaynağımız oldu"
Yaklaşık dört-beş yıldır seracılıkla uğraştığını belirten üretici Aydın Tekin ise bu işe çocuklarının tavsiyesiyle başladıklarını anlatarak, şunları söyledi:
"Şu anda seracılıkla uğraşıyoruz. Doğrusu daha önce boya ve inşaat işleriyle uğraşıyordum. Ancak çocuklar, özellikle de oğlum, 'Baba, biz seracılıkla uğraşalım, sera işi iyidir.' dedi. Biz de yaklaşık dört beş senedir boyacılığı bıraktık ve bu işe yöneldik; şu anda aktif olarak seracılık yapıyoruz. Özellikle salatalık ve domates ekiyoruz. Bazı arkadaşlarımız şu sıralar patlıcanı da deniyorlar. Allah'a hamdolsun, seracılık şu anda bizim temel geçim kaynağımız oldu ve bundan son derece memnunuz."
"Yağışlı hava verimi etkiledi ama sezon genel olarak iyi geçti"
Bu yıl hava şartlarının üretimi kısmen etkilediğini belirten Tekin "Salatalık hasadı başladı ve şu anda sezonun ortalarındayız. Yaklaşık 15-20 gün sonra 'birinci dönem' dediğimiz ilk hasat dönemi bitiyor. Ondan sonra seracılıkta 'yakma' ya da 'jelatinleme' dediğimiz işlemi uyguluyoruz. Toprağı bu şekilde jelatinle kapladığımız zaman sera adeta kendini yeniliyor ve hiç ekilmemiş gibi tertemiz bir hale geliyor. Çok şükür, bu iş bizim için büyük bir nimet ve güzel bir geçim kaynağı oldu. Ailece bu işle uğraşıyoruz." dedi.
Yağışlı havanın bitkiler üzerinde strese neden olduğunu ifade eden Tekin "Bu sene genel olarak havaların çok yağışlı gitmesi sebebiyle biraz sıkıntılı oldu. Hava sıcaklıkları sürekli düzensiz seyrettiği için bitki de strese giriyor. Bitki strese girdiğinde ise ne yazık ki verim düşüyor. Bu yüzden verim için 'çok iyi' diyemesem de yine de normal, genel olarak iyi bir sezon geçirdiğimizi söyleyebilirim." diye konuştu.